Exercitii active/Sfaturi

CUVÂNTUL “SUNT”  DEFINEŞTE CEEA CE VEI DEVENI!

joi, 19 iulie 2018


ORICE AI SPUNE DUPĂ CUVÂNTUL “SUNT” 
DEFINEŞTE CEEA CE VEI DEVENI!
Corpul este vehiculul care ne poartă peste tot, permiţându-ne să trăim. Are nevoie de întreţinere. Mişcându-ne corpul, îi asigurăm o funcţionare fără rateuri.
Nu este necesar să ne suprasolicităm. Mişcările uşoare, aşa cum sunt unele din practica yoga ori pilates sunt la fel de valabile ca şi sporturile intense. De ce? Pentru că exerciţiile se adaptează în funcţie de forma sportivă şi pentru că antrenamentele se raportează la istoricul activităţii sportive pe care o are fiecare individ. Este suficient dacă ne exersăm corpul în fiecare zi timp de 30 de minute. Celelalte 23 de ore şi jumătate ne vor rămâne să le folosim cum vom crede de cuviinţă.
Stabiliţi-vă un obiectiv. Când spuneţi că veţi face un lucru şi nu-l faceţi, îi veţi învăţa pe alţii (inclusiv pe dvs.) că nu sunteţi un om de încredere.
Tot ce spunem are tendinţa să se materializeze. Când afirmăm că putem sau nu putem realiza ceva, începem deja să transformăm vorbele în fapte.
În scopul de a preveni atrofierea şi ineficienţa celor mai importanţi muşchi, aceştia trebuie antrenaţi – dar numai în forma corectă. Dacă nu folosim cei peste 640 de muşchi îi vom pierde! Pe lângă menţinerea muşchilor într-o formă sportivă, pentru o funcţionalitate normală a corpului, este necesar să facem exerciţii uşoare, gen stretching, destinate să conserve mobilitatea articulaţiilor tale. 
Pentru atingerea celor mai înalte obiective, trebuie respectate reguli:
1. Nu mânca prea mult! În schimb alimentează-te cu porţii mici la fiecare trei ore. Astfel nutrienţii sunt disponibili pe tot parcursul zilei pentru energie şi pentru creşterea masei musculare.
2. Nu te înfometa! Nu sări peste mesele principale. Menţineţi-vă corpul asigurând furnizarea “combustibulului” de care are nevoie pentru a face faţă cerinţelor antrenamentului.
3. Nu bea niciodată apă înainte, în timpul sau imediat după masă. Aceasta diluează sucurile gastrice şi va îngreuna foarte mult digestia. Apa se bea cu o oră înainte sau după masă, iar dacă simţi nevoie de ceva lichid după masă alege un ceai călduţ de muşeţel, mentă sau ghimbir.
4. În nici un caz nu fumaţi! Dioxidul de carbon din fumul de ţigară diminuează capacitatea globulelor roşii de a transporta oxigen. Nicotina scade capacitatea de transportator de oxigen a aparatului circulator care, la rândul ei, duce la reducerea rezistenţei şi rigorii. Pe de altă parte, exerciţiul fizic dilată vasele de sânge şi determină formarea de noi reţele capilare ca urmare a necesităţii de distribuire mai rapidă şi mai extinsă a sângelui.
5. Controlează-ţi emoţiile! Adună-te! Cu răbdare. Mintea noastră ne controlează fiecare funcţie a corpului nostru, de la respiraţie şi mers, la comportament şi atitudini.
6. Rămâi concentrat pe obiectivul propus! Nu-ţi irosi energia cu activităţi care duc la alterarea unui antrenament bun.
Articol scris de : Simona Floricel


Comentarii