"Pentru o viață sănătoasă, faceți mișcare cel puțin 30 de minute în fiecare zi" – auzi asta peste tot. Dar poți obține și rezultate în acest interval? Da. Sunt antrenamente de grup special gândite pentru programul tău încărcat.

Calitate, nu cantitate

Les Mills, cel mai mare producător de clase de grup la nivel mondial, care lucrează în exclusivitate cu companii de top din industria de fitness din  România, a creat acest tip de antrenament, de 30 de minute, care s-a dovedit a fi cel puțin la fel de eficient ca unul de 60 de minute. "În majoritatea cazurilor, e mai mult vorba de calitatea antrenamentului, decât de timpul petrecut în sala de sport", spune Bryce Hastings, șeful departamentului de research din cadrul Les Mills. "Când ai foarte puțin timp la dispoziție pentru un antrenament complet, structura este vitală. Toate exercițiile trebuie să fie echilibrate și necesită o doză maximă de atenție pentru a avea efectul dorit."

Definește-ți mușchii în 30 de minute

Când vine vorba de antrenamente de forță, 30 de minute sunt suficiente pentru a-ți antrena eficient toate grupele mari de mușchi: picioarele, zona core și spatele. Numărul mare de repetări și executarea corectă și concentrată în 30 de minute îți vor stimula metabolismului, care va arde calorii în forță. Masa musculară și rezistența ta vor crește, iar evoluția o vei vedea de la un antrenament la altul.

Scapă de kilograme în cel mai scurt timp

30 de minute sunt suficiente pentru a-ți crește pulsul la nivelul la care organismul începe să consume calorii și să ardă din țesutul adipos. Cel mai indicat tip de antrenament de acest gen este unul bazat pe principiul HIIT – High Intensity Interval Training .

 Principalul beneficiu? Vei consuma calorii câteva ore bune de la încheierea clasei. În plus, îți vei modela masa musculară, obținând un aspect zvelt și sănătos, și îți vei crește forța explozivă.

1 K Training  este un astfel de antrenament. Dedicat în primul celor avansați, îmbină mișcările pliometrice (mișcări care se execută în viteză și cu forță), cu puterea mușchilor și cu agilitatea.

Vei folosi stepperul și greutățile pentru a crește intensitatea antrenamentului, iar Bryce Hastings recomandă minimum o clasă de acest gen pe săptămână pentru rezultate optime.

 

Foto: Les Mills