Exercitii active/Antrenamente

Antrenamente pentru minte

miercuri, 04 iulie 2018


Mai fericit, mai puțin stresat, cu o memorie mai bună – orice vrei, sportul îți poate oferi. Trebuie doar să alegi exerciții potrivite.

Antrenamentele şi efortul fizic ajută corpul să elibereze dopamină în creier, o substanţă de care creierul se foloseşte pentru a transmite sentimentul de plăcere, de fericire. Pe lângă efectul de moment, cercetătorii au descoperit beneficii pe termen lung, corelând tipul de antrenament cu ce abilităţi cognitive îmbunătăţeşte.

Fiecare tip de exerciţii afectează în mod direct zone diferite ale creierului aducând schimbări în funcţii mentale specifice. Astfel, dacă vrei să îmbunătăţeşti ceva în modul cum gândeşti, te poţi orienta către anumite tipuri de antrenamente.

  1. Exerciţiile cu greutăţi sunt bune pentru a stimula abilitatea de a construi raţionamente complexe. Ajută la îndeplinirea mai multor sarcini în acelaşi timp (multi-tasking) şi la soluţionarea problemelor.
  2. Yoga ajută la eliberarea de stres, frică, anxietate şi griji.
  3. Antrenamentele de tip HIIT sau PHA sau sunt foarte bune pentru a reglementa apetitul şi a înăbuși poftele, inclusiv dependenţele. Conform specialiştilor, antrenamentele de intensitate sporită, pe intervale, reduce nivelului hormonului care îi induce creierului senzația de foame.
  4. Cardio este legat de hipocampus, acea porţiune a creierului care controlează, printre altele, memoria.
  5. Practicarea sporturilor care implică efort fizic influenţează multiple zone ale creierului. Astfel, este stimulată capacitatea de concentrare, conştientizarea spaţiului din jurul nostru şi abilitatea de a îndeplini mai multe sarcini. O minte sănătoasă se poate dezvolta cel mai armonios într-un corp sănătos. Ne-a spus-o, de-a lungul vremii, motto-ul din latină "mens sana in corpore sano", folosit de majoritatea instituţiilor internaţionale din domeniul sănătăţii. Şi ne-o spun şi oamenii de ştiinţă care descoperă tot mai multe conexiuni între exerciţiile fizice şi bunăstarea mentală.
  6. BOSU – Both Sides Up sau Both Sides Utilized este un tip de antrenament cardio ce are la bază mişcările clasice de aerobic, dar care se execută pe o jumătate de sferă cu diametru de 65 de cm. Aceasta are două suprafețe: una plană şi una concavă. Beneficiile claselor de BOSU:
    •  ajută la îmbunătăţirea tonusului muscular;
    •  ajută la recuperarea fizică după anumite accidente;
    •  întăreşte muşchii implicaţi în respiraţie;
    •  întăreşte muşchiul cardiac;
    •  creşte numărul de celule roşii în sânge;
    •  reduce stresul şi diminuează depresia


Comentarii